+38 (093)  990-30-70

Новости

Королевский бал у Вас дома

Відпочинок в Драгобраті або як я вчився кататися на лижах

1. Трохи про ціни.
  2. Витрати.

Вітаю всіх! Сьогодні в рубриці туризм черговий фото звіт моєї поїздки в Карпати, курорт Драгобрат. Драгобрат - це самий високогірний гірськолижний курорт України, розташований на висоті 1300-1700 м над рівнем моря. Це такий собі чисто туристичний «острів» в горах, розташований від найближчого селища Ясіня близько 15 км. Вітаю всіх

Пейзаж Драгобрату - підйомники Вершина Карпат

Скажу відразу, що це моя перша поїздка на гірськолижний курорт, так що може бути багато в чому я буду і не правий, але весь цей розповідь це лише мій погляд. Так що не судіть строго. Отже, чому ж все таки Драгобрат.

По-перше, вирішили, що в Буковелі все ж набагато більше людей, а для мене, як для зовсім зеленого лижника це було найголовнішим фактором.

Друге - це ціни. Як відомо, в Буковелі жити не реально дорого, можна звичайно жити де-небудь в сусідньому селі, але тоді доведеться добиратися щодня. А з огляду на що компанія наша зібралася зі звичайних туристів в першу чергу ( Єгипет відвідували в тому ж складі), а не лижників, то Бук не зовсім підходить під наші цілі. Просто хотілося з'їздити в Карпати, подивитися на краси, ну а я ще мріяв покататися на лижах з нормальних гір. Забігаючи наперед, скажу що ціни в Драгобраті теж не маленькі. Так що питання ціни дуже і дуже спірне. Тут потрібно дивитися з іншого боку, а саме яку мету ви переслідуєте в цій поїздці, що для вас важливіше, а що менш важливо. Хоча побувати і там і там, однозначно варто. А там вже і самі визначитеся куди краще їхати.

Третє - в основі нам все ж хотілося подивитися на краси Карпат, а Драгобрат, я вважаю - це найкраще місце для цього. Приголомшливі види, свобода вибору - хочеш катайся на лижах, хочеш ходи балдей серед смерек, залазь на гори, фоткала, хочеш на санках ганяй :), хоч на снігоході (дорогувато правда, від 600 грн. - 15хв від нього - до 1500 грн. якщо де-небудь подалі, на гору поїхати, наприклад). І в цьому плані Драг однозначно виграє, так як все поруч і не потрібно нікуди їздити.

Відпочивали ми чотири дні - з середи, 28 Січня (приїхали о 9 ранку в сам Драгобрат) - по 31 січня (1 лютого в 8 ранку ми вже виїхали).

День перший.

О 4 годині ранку наш поїзд прибув до Тернополя. Далі пересідаємо на маршрутку і через 4,5 години і 250 км ми в Ясіні. Звідси беремо внедорожное таксі - УАЗ-469 (в просто народі «Бобик») за 300 грн. / Машина, яка везе нас безпосередньо в самі гори.

ось на подібному ми і піднімалися на Драгобрат

Сама поїздка на бобику в Драгобрат вже цілий атракціон. Незабутні враження! Це дійсно екстремально і весело! Дорога така, що там не всякий повноцінний позашляховик проїде, не кажучи вже про кросовери, а тим більше легковиків. Через хвилин 40 екстрим підйому, отримавши дозу адреналіну - ми прибули! УРРА. Відпочинок почався ...

Схема спусків, підйомників і готелів в Драгобраті:

Схема трас Драгобрату

У перший день я взяв собі бойовий комплект лижника на 4 дні за 350 грн (боти, лижі, штани) і пішов підкорювати спуски Драгобрату. У цьому сезоні, я можна сказати, перший раз на лижах окрім як коли то в шкільні роки катався на дерев'яних радянських лижах, але це все звичайно ж не те. Так ось, перед Драгом я вдома гарненько покатався на місцевих гірках (протяжністю 50-150м.), Навчився відмінно стояти на лижах і навіть їздити .... правда в основному по прямій ( ось фото звіт про це ). Повороти ніяк не міг добре освоїти, так як гірки дуже короткі, круті або зовсім горбисті і екстремальні. Але все ж я їхав з серйозною упевненістю, що кататися я все таки вмію. Але як же я помилявся .... Про це трохи пізніше. А поки повернемося до мого першого спуску в Карпатських горах.

Отже, заліз я на навчальну гірку (мультиліфт ГК Драгобрат, протяжність - 100 м.):

я на навчальному підйомнику

Це підлогу траси, фото зроблено з середини спуску.

Траса хоч і навчальна, але реально дуже крута, не встигнеш стати рівно вниз по схилу як вже мчиш із солідною швидкістю. Додано до цього ще що спуск дуже короткий, плюс те, що тут людей повно, особливо по середині спуску, біля адміністрації стануть і стоять, хрін об'їдеш, то навчання взагалі перетворюється на катування. Швидкість набирається швидко - ти губишся, щоб нікого не збити - в результаті тільки падаєш і все. Вообщем перший раз я спустився на дупі. Образився я на гору і на себе неука в першу чергу. Зовсім пропало бажання кататися. Так як реально ніде було розвернутися на спуску і я вирішив що на сьогодні вистачить. У підсумку в перший день я більше не спускався. Настрій впало нижче плінтуса. Пішли гуляти по Драгобрату. Піднялися на крісельному підйомнику (Вершина Карпат довжина 1500м.) На гору «Стіг» - найвища кріселка на Україні (1707м):

Гора Стіг

Тим більше що погода «дала добро» - до обіду був сильний туман тому не було сенсу їхати на гору, а після обіду вийшло сонечко, і вся природа заграла зовсім іншими фарбами, це приголомшливо. Гори просто прекрасні, шкода що фото камера навіть трішки не передасть всього цього захоплення, який ти відчуваєш там.

Тому не довго думаючи, ми всією компанією вирішили прокотитися на кріселці на гору Стіг. Але незважаючи на те що внизу (внизу це звичайно відносно тому як, весь курорт Драгобрат знаходиться над рівнем моря від 1300 м) було сонячно, безвітряно і тепло (пару градусів морозу), то на горі - це був повний капець. Непроглядний туман, дуже сильний вітер і собачий холод. І це всього на висоті 1700 м. Над рівнем моря. Що ж на Евересті твориться :). Вже по дорозі туди все замерзли тому толком навіть і не пофоткались сіли в зворотний шлях.

Я, моя дружина, сестра і її сини

гора Стіг

Загальна панорама (скрін з вебкамери)

Схили там звичайно такі, що аж дух заворожує. Якщо дивитися прямо в сторону підйомника - йде нереально крутий спуск, не бачив навіть щоб туди хто небудь спускався. В боку йде більш пологі схили, туди вже і їдуть спускатися. Особливо гарний спуск на ліво, якщо стояти обличчям до спуску, спочатку трохи крутий, але потім доїжджає до смерек, види не реальні просто. Шкода що я такий «зелений» і не можу поки там покататися. Але, сподіваюся, як небудь я сюди ще раз приїду і обов'язково покатаюся в цих мальовничих місцях.

їдемо вниз на кріселці (на фото я зі своєю дружиною)

по шляху вниз

День другий.

На другий день я все ж вирішив взяти уроки інструктора. Ціна питання - 200 грн / год. Поїздив я з ним годину, він показав як кататися в плузі ...

Вчуся кататися в плузі (я зліва)

Але плуг я відразу не хотів використовувати і коли сам навчався, я відразу ж навчався повертати на паралельних лижах. Уже в принципі якісь ази були, повертав праворуч легко, тільки заносило мене і розвертало на 180 градусів. На питання як навчитися їздити на паралельних лижах як нормальні люди, інструктор сказав, що так катаються лижники зі стажем, а новачкові так відразу навряд чи вдасться. Вообщем потренувався я і за великим рахунком толком не навчився їздити. Від сильного напруги такого катання з інструктором, від цього плуга, розболілося коліно, пішов перепочити в номер.

Після обід, так як мені хотілося свободи, в першу чергу від інших лижників ну і трасу по більше, я умовив свого зятя (не менше зеленого ніж я) піти на велику гірку (як пізніше виявилося це була червона траса, дуже крута і обмерзла) , яку я пригледів коли їхали на крісельній дорозі.

ось на цю трасу мене понесло

З боку, вона мені здалася зовсім крутий, а головне на ній практично не було людей. Це ж круто, катайся собі на здоров'я. Але як же я помилявся ...

Так як підйомник бугельний (Вершина Карпат, довжина 1000м), а ми зовсім зелені, то друга я втратив на середині підйому, сам же ледве доїхав зачепившись руками за цей бугель (а не як належить за дупу). Заїхавши на самий верх я ох ... .л висота і крутість спуска зашкалювала, плюс до цього ще й туман був, видимість дуже погана, а з огляду на що я і їздити то не вмію толком, то екстрим був ще той! Постоявши пару хвилин в сторонці, трохи свикшімся з горою почав я свій спуск ....

Думаю не варто і говорити як я спустився. Так як я відразу ж полетів вниз по схилу на пузі, причому траса наскільки крута і обмерзла, що летів я метрів 50, не менш, на животі, ледве загальмував. Віддихавшись, відлежавшись трохи я продовжив ... падати. Вообщем з горем навпіл, то на жопе, то на інших частинах тіла я спустився до середини спуску, зняв лижі і пішов через ліс до свого готелю, благо там все поруч, дуже зручно все розташовано. Засмучений і розбитий (морально), фізично на щастя не постраждав :).

Власне на цьому другий день катання і закінчився. Знову не благополучно ... Поставив лижі і просто ходили гуляли, фоткати, благо природа на Драгобраті неймовірно красива - смереки, купа снігу, гори - пейзажі просто неймовірні. Я як перший раз взагалі в горах просто божеволів від таких видів. Це просто не передати всю цю красу природи. Фотки, на жаль, взагалі ніяк не вставляють, проти реальної присутності. Пара фоток мене з дружиною і пейзажів:

кожен катається на чому може 🙂

День третій.

Початок дня пройшло как не странно вельми непогано, у мене почало більш менш виходити спускатися з навчальної гірки вже і люди не так заважали, та й упевненості додалося, тому зважився піти на трасу побільше (ГК Драгобрат, мультиліфт 200м).

І не дарма. Так як спуск виявився вельми «дружнім» - народу на самій трасі було дуже мало, хороший спуск особливо для таких «зелених» як я. І там я по справжньому розкатали. І якщо на навчальному, я з 5 спусків тільки 1 раз нормально з'їжджав і без падіння, то тут я взагалі впав всього пару раз за десятки спусків, спочатку і коли занадто захоплювався зі швидкістю і в результаті не справлявся з керуванням.

А все тому що там було вільно! На цій трасі можна було зітхнути на повні груди і не паритися що кого то зіб'єш, куди то влетиш і т.п. Траса широка, людей дуже мало, ніхто нікому не заважає і тренуйся собі на втіху. Тут я по справжньому зрозумів, що таке катання на лижах. Це було просто КРУТО! Емоції зашкалювали. І головне у мене почало все більш менш виходити. Навчився чітко повертати на паралельних лижах. Не як профі, але тим не менше я вже впевнено їздив і повертав, об'їжджав інших лижників, а головне я вмів вже гальмувати і контролювати свою швидкість. У цей день піти на спуск по більше я все ж не ризикнув, вирішив залишити це на інший, на останній наш день перебування в Драгобраті. Як виявилося, даремно!

Так як в останній день, покататися на великому спуску (бугель Драгобрат ВЛ-1000) не вдалося - погода розбушувалася, сніг так мело, що світу білого не видно було. Тому великі підйомники не працювали, так я б і не заліз на них. Довелося кататися на малій трасі і відточувати свої навички.

Довелося кататися на малій трасі і відточувати свої навички

День четвертий.

Останній наш день перебування на Драгобраті, погода і порадувала і трохи зруйнувала всі мої плани покататися на великих спусках. З погодою нам взагалі пощастило - було і сонячно і легкий мороз, а в останній день взагалі мело весь час, що теж сподобалося, правда покататися не вдалося нормально. Снігу навалило капець скільки. Плюс ще це дуже класно коли мете сніг, я просто млів від такої погоди. Одне погано - це дуже погана видимість, і як наслідок - на великих схилах дуже небезпечно кататися, тому працював тільки один великий підйомник, з якої я злетів вниз на жопе і на животі у другий день. Тому більше сунутися туди я не хотів, тим більше в таку погоду. А їздив собі і млів на короткій, але такою класною трасі. І в останній день, як на зло, прорвало на катання (ну ще б, останній день як ніяк). А тут ще й черга на підйомник, чекати по півгодини доводилося, так як, по-перше це була субота, дуже багато людей по приїжджало, плюс ще через не погоди не всі підйомники працювали. Але все ж не дивлячись ні на що, в останній день я накатався і був задоволений що слон. Хотілося звичайно кататися і кататися, але як то кажуть, перед смертю НЕ надишішся, так що годині о третій, втомлений і щасливий, пішов здав лижі, забрав паспорт і пішов відпочивати в номер.

Трохи фоток в останній день:

Наостанок ще й помахали в вебкамеру батькам і друзям з дому. Як же без цього 🙂

Увечері, в останній раз вийшли ще на вулицю погуляти, потографіроваться. І я «благополучно» травмував собі спину. Вирішив трохи подуріти, стрибнув, як мені здалося, в замет, але на мій подив це був далеко не замет, а замерзла гірка снігу.

Мій епічний стрибок:

На спусках не зіпсував, так я вирішив, добити себе на рівному місці На спусках не зіпсував, так я вирішив, добити себе на рівному місці. Але в загальному все закінчилося благополучно. Пару трійку днів похворіли спина і все пройшло.

Ось так ось я покатався в Драгобраті. Перший раз звичайно, дуже мало покатався. Не скрізь навіть побував, зокрема на підйомники Карпатська чайка так і не дійшов. Але, не дивлячись на це, відпочинок вдався на 200%.

Трохи про ціни.

Я думав в Буковелі дорого, а в Драгобраті дешевше. Не знаю як там в Буковелі, але в Драгобраті ціни теж ще ті. Що в кафе / ресторанах, що в магазинчиках, в яких при цьому ще й вибору немає, так ще й ціни в два рази дорожче, ніж в звичайних магазинах. Так наприклад, найдешевше пиво в магазинчиках 0,5 «Чернігівське» - 12грн. (Реальна його ціна, гривень 6). Вибору в магазинах взагалі немає. Ні ковбаси який-небудь, ні рибки до пива .... Взагалі нічого.

У ресторанах: чай-кава - 10-15грн .. Борщ - 35грн, солянка - 45грн, пюре - 18 грн., Відбивна - 30 грн .... Що в загальному то не так і дешево. Горілка / коньяк від 10/15 грн. - 50 грам.

І якщо в Буковелі можна сходити / з'їздити за продуктами / пивом / горілкою в найближче село, то в Драгобраті такий номер не пройде, тому як добиратися звідси досить проблематично і накладно по грошах (машина в одну сторону коштує 300 грн., Щоб вийшло дешевше потрібно шукати попутників). Так що порівнювати ціни між цими двома курортами не зовсім коректно. Та й не потрібно це. Ясно що і там й там не дешего. Але воно того варте. А куди вже їхати - це кожен уже має вирішити сам. Але побувати і там і там, однозначно варто. А я в наступному сезоні, сподіваюся поїду в Буковель.

Єдиний мінус Драгобрату, як на мій погляд, - це дуже мало лижних трас, і до того ж вони досить складні для новачків. І в цьому плані, Буковель однозначно виграє, тут і підйомники все крісельні і спуски на будь-який смак і траси більш доглянуті (немає такої дикої зледенілих) ...

Витрати.

Всього на двох у мене пішло 7000 грн (~ 350 $). Що в загальному то вельми непогано.

• На дорогу пішло (поїзд, маршрутка, таксі в Драгобрат), туди і назад - майже 1500 грн.
  • Проживання (готель Вотавилю, 4 ночі, сніданок і вечеря включений) - 2400 грн.
  • Будинки скупився (трохи продуктів, коньяк і т.п.) - 500 грн.
  • Витрати на місці (прокат лиж, підйомники, обіди, пиво, сувеніри, ...) - 2600 грн.

Але ось власне і все на сьогодні. Відпочив, тепер можна з новими силами приступати до роботи. Після відпочинку відчуваєш себе просто відмінно! Частіше потрібно відпочивати.

До зустрічі! Хай щастить!!!