Elite: Dangerous - о Боже, він сповнений зірок!

У нашій Галактиці за різними оцінками від 200 до 400 млрд

У нашій Галактиці за різними оцінками від 200 до 400 млрд. Зірок. У космічному симуляторі Elite: Dangerous Галактика відтворена в масштабі 1: 1 - тут теж 400 млрд. Зоряних систем. А ще близько 10 трлн. космічних об'єктів: планет, супутників, астероїдних полів, населених станцій, ресурсних екстракторів, планетарних платформ ... і приблизно стільки ж космічних кораблів. Загубитися в цій грі можна навіть не надовго - назавжди.

Жанр космічний симулятор
Платформи Windows, Mac OS
Розробники Frontier Developments
Видавець Frontier Developments
сайт elitedangerous.com

Галактика з 400 млрд. Зірок, повна свобода дій, реалістичний космос, візуалізація і звукове оформлення

Деякі питання по балансу і складності, потрібен постійний доступ до Інтернет

Elite: Dangerous представляє в ваше розпорядження цілу Галактику. Як розпорядитися свободою - залежить від вас.

Відкрилася безодня зірок повна;
Зіркам числа нема, безодні дна.
М. Ломоносов

У моєму дитинстві не було Elite - 30 років тому ми вважали за краще трохи інші ігри, в основному рухливі і на свіжому повітрі. Звичайно, трохи пізніше я бачив Elite на комп'ютерах друзів і чув дивовижні історії про не вимикати роками ZX Spectrum (збереження в піратської версії гри було поламано). Але в той раз мене якось не зачепило. Сиквели - Frontier: Elite II і Frontier: First Encounters теж пройшли повз, M1 Tank Platoon, F-117A Nighthawk Stealth Fighter і Pirates! Gold здавалися важливіше. Любов до космосімам вже пізніше прищепили Wing Commander, X-Wing, Star Trek: Bridge Commander, Parkan, Freelancer, DarkStar One ... Втім, за 30 років, що минули з моменту виходу останньої гри серії Elite, встигло вирости кілька поколінь геймерів, поняття не мають , про що йде мова, так що відсутність фанбойства в моєму огляді буде тільки на користь.

Отже, для молоді, тих, хто все пропустив, і тих, кому ліньки зазирнути в Wikipedia. Elite - культовий космічний симулятор з відкритим світом, випущений в 1984 р і що зробив колосальний вплив на жанр і всю індустрію відеоігор. Оригінальний проект породив два сиквела - Frontier: Elite II і Frontier: First Encounters, після чого автор гри, Девід Бребен, зайнявся якоюсь нісенітницею типу RollerCoaster Tycoon, Dog's Life, Kinectimals і т.д .. І тільки в 2013 р, коли космічна тематика знову зацікавила людей планети Земля (спасибі NASA), Бребен оголосив про бажання відродити серію, причому зробив це практично синхронно з ще одним ветераном індустрії і фанатом космосімов, Крісом Робертсом, творцем серії Wing Commander. Нова частина, що отримала назву Elite: Dangerous, впевнено зібрала £ 1,578,316 на Kickstarter . І ось, не минуло й 2 роки (фантастично швидко, Kickstarter!), Як Девід Бребен викотив на суд шанувальників, які підтримали проект, відроджену класику.

Elite: Dangerous - це якраз той випадок, коли перед виходом у відкритий космос варто прочитати багатосторінковий мануал, заглянути в FAQ , подивитися навчальне відео і пройти тренувальні місії. Більше того, як мені здається, деяких навчалок в базовому списку явно не вистачає, наприклад, уроку з видобутку корисних копалин. Втім, ніхто не обіцяв, що з вами будуть панькатися. Ось він, великий космос, за порогом станції - робіть що хочете, якщо зумієте злетіти.

У рутинної посадці на станцію в Elite: Dangerous більше пафосу і епічності, ніж у всій DarkStar One. Виринути з крейсерського режиму в радіусі 1000 км від станції. Підібратися на відстань 7,5 км. Надіслати запит на дозвіл на посадку. Отримати номер доку та 10 хвилин на все про все. Знайти посадковий ворота. Синхронізувати обертання корабля з обертанням станції. Пройти енергетичний шлюз, потрапивши під внутрішній обсяг станції. Знайти посадковий док. Випустити шасі. Зависнути над доком, погасивши швидкість. Мікрокоррекціямі вивести корабель точно над посадковим створом. Акуратно опуститися до захоплень. Далі автоматика сама підхопить кораблик і акуратно опустить в трюм. Ви сіли.

Звичайно, все це можна доручити посадковому комп'ютера, але він настільки повільний, що витримати це рішуче неможливо. Але ще більше не хочеться позбавляти себе чисто фізичного задоволення, які приносять кожен зліт і посадка, настільки здорово це зроблено. Так просто спостерігати, як підйомник опускає корабель в трюм - одне задоволення, хоча автоматика і однакова на всіх станціях, і на сотий раз ця банальна процедура повинна б, здається, набриднути. Але от не набридає, чорт візьми, настільки красиво все це анимировано і реалістично озвучено. Саме так повинен виглядати і звучати справжній космосим.

І так майже кожна дія в Elite: Dangerous, від сканування простору до видобутку мінералів або підготовки до бою. Все виглядає і грається саме так, як повинно. Ветерани плачуть від розчулення, дізнаючись знайомі обриси кораблів і польотні процедури і швидко відновлюючи, здавалося б, втрачені за минулі 30 років навички. Неофіти ж сидять, розкривши рот. Перший зліт і стикування, перший виконаний контракт, перший внутрішньосистемний переліт і міжзоряний подорож, перша зустріч з піратами і перший збитий - кожна дія викликає захват і гордість самим собою. Жодна інша гра такого не дасть.

Як вже було сказано, Галактика перенесена в Elite: Dangerous в масштабі 1: 1, так що і відстані тут космічні. Якась Starpoint Gemini 2 цілком поміститься всередині орбіти найближчої до будь-якої із зірок планети. До другого компонента подвійної зірки роки польоту на звичайній швидкості, та й на крейсерському суперсвете добиратися до неї кілька хвилин. Плюс фізика тут чесна, ньютоновская, не встигли скинути швидкість - просвистали повз, будьте ласкаві, гальмуєте і повертайтеся. На перших порах вам знадобиться дві-три ітерації, щоб дістатися до точки призначення, і це якщо пірати не завадять або якщо ви ненароком не потрапите в аномалію, що не провалитеся в гравітаційний колодязь і т.д.

Космос в Elite: Dangerous дійсно заворожує. Колосальні зірки, подвійні і потрійні системи, малі планети і підперезані кільцями газові гіганти, оточені сонмом супутників, частина з яких має і власні кільця. Причому кільця тут - це не просто фонова картинка, вони складаються з мільярдів реальних кам'яних і крижаних брил, де ви можете добувати мінерали і метали. Так тут майже все реально! А як фантастично виглядає схід зірки над планетою-гігантом, якщо спостерігати за ним зсередини крижаного кільця. Тільки за це грі можна пробачити все, що завгодно. А ще за назви станцій: Gagarin Landing, Dzhanibekov Orbital, звучить як музика. І так, навіть страшно уявити, наскільки приголомшливо цей космос повинен виглядати в шоломі віртуальної реальності Oculus Rift, підтримка якого тут є.

Отже, Девід Бребен і Frontier Developments надали в наше розпорядження цілу Галактику. Чим же в ній зайнятися одинокому шукачеві пригод? Ну, по-перше, зовсім не самотній. Ви перебуваєте в одному світі з іншим гравцями, і в стартових системах повнісінько живих людей. Але варто зробити пару стрибків у бік, і ви дійсно будете один на трильйони кілометрів. Чорт забирай, тут 400 млрд. Зірок, є де загубитися. Тому рідкісні зустрічі з живими людьми проходять насторожено. Постійна прив'язка до онлайн має і традиційні мінуси - можливість обривів або викочування поновлення в найвідповідальніший момент місії.

Що ж до занять, то тут вже, що кому подобається. Можна працювати торговцем, порівнювати ціни в різних системах, купувати дешево, продавати дорого, виконувати кур'єрські місії. Це досить вигідно, але трохи одноманітно. Створюється враження, що граєш в якийсь Euro Truck Simulator 2, нескінченно намотуючи кілометри між станціями-містами.

Непогане джерело доходів - видобуток корисних копалин. Але на ділі, це справжнісіньке пекло. Скажу чесно, єдиний раз я розбився саме під час роботи шахтарем. Мало того, що вам треба зависнути над уламком в астероїдної кільці і пиляти його спеціальним прохідницьких лазером, так ще на кораблі повинна бути і збагачувальна фабрика. Але найвеселіше починається, коли ви відпилюють від астероїда осколок. Тепер його треба підібрати в трюм. Ніяких попсових тяглових променів, Скотті. Осколок треба підхопити відкритим створом трюму, а ця операція ще більш філігранна, ніж стикування. А тепер найголовніше - вміст мінералів і металів в уламках приблизно 2-8% відсотків, так що для того, щоб отримати одну одиницю готового продукту, треба відпиляти і відповідно зловити 6-20 шматків. А тепер уявімо, що у вас трюм на 30 одиниць товару. Саме так і виглядає пекло.

Набагато веселіше прикинутися добувачем, а самому нишком сканувати сусідів, намагаючись знайти розшукуваних злочинців або просто чекати візиту піратів, які як мухи злітаються в подібні місця. Місцева поліція послужить вам відмінним прикриттям в полюванні за головами. Головне - не потрапити в гарячці бою з самим охоронцям, це може дорого вам коштувати.

Ще одне джерело доходу - зоряна картографія. Просто летите подалі від населених планет і ретельно сканувати всі космічні об'єкти. Варто стрибнути від місця сканування на 20 світлових років і отримані дані можна непогано збути.

Найнебезпечніше робота мисливця за головами. Іменні противники, за яких пропонується істотна нагорода, вміють огризатися, і бій один на один з ними може завдати чимало проблем. Плюс витратні матеріали, ракети і торпеди, тут вельми недешеві.

Крім усього перерахованого, є і кілька незаконних методів збагачення. Ті ж піратства, контрабанда, работоргівля. Природно, все це карається, так що вибирайте, але обережно.

Саме управління кораблем, з поділом комунікаційних і навігаційних систем і власне пілотування, на перший погляд здається вкрай хардкорним і незручним, але вже через пару-трійку годин до нього звикаєш і розумієш, що такий поділ функцій насправді дуже правильне. Пальці самі заучують потрібні комбінації для сканування зустрічних кораблів, запиту посадки, вибору навігаційних точок. Бої, які на початку теж здаються дуже хаотичними, досить швидко стають контрольованими, навіть якщо проти вас виступають відразу кілька супротивників.

Перші кілька годин гри, коли гроші капають по копійці, а все, що є у вашому розпорядженні, тільки невеликий слабовооруженная кораблик - це справжній survival horror. Від кожної тіні на радарі ви будете шарахатися і тікати. Варто підкоп грошей і купити щось поприличней (у тих, хто підтримав гру на Kickstarter, вибір спочатку багатшим) як життя налагодиться, і пірати стануть вже не такі страшні.

Деяка проблема Elite: Dangerous - відсутність світу за межами корабля. Ніякої особливої ​​мети, крім отримання того самого рангу Elite в різних областях, у вас немає. У Галактиці, звичайно, відбуваються якісь події, але сухі рядки новин про смерть Імператора і початку боротьби за трон шести претендентів не дозволяють поринути в історію. Втім, світ гри постійно розвивається, час тут тече по-справжньому, так що стежимо за оновленнями. Хоча можливість, хоча б віртуальна, вийти з кабіни корабля, поспілкуватися з живими людьми, зайти в бар, була б зовсім не зайвою.

Elite: Dangerous дуже велика, фізично велика гра. За нею можна провести не одну сотню годин, а то й років, як і за оригінальною Elite. При цьому, зверніть увагу, що в грі реальний час. На момент написання цієї статті в Elite: Dangerous - 20 листопад 3300 роки, 16:50. Якщо ви берете завдання на 5 годин, виходьте з гри і відправляєтеся спати - ви свідомо провалили його, годинник продовжує цокати, навіть якщо ви вийшли з гри. Товари купуються і продаються, ціни змінюються і т.д.

Відкривати для себе Elite: Dangerous і розповідати про неї можна довго. Те, який вам здасться гра, залежить виключно від вас. Якщо ви зібралися возити вантажі і бурити астероїди - буде нуднувато. Якщо полювати за головами і займатися чимось незаконним - набагато «веселіше».

Автори запланували подальше розширення гри. У тому числі - можливість політати над поверхнею планет, взяти участь в абордажі, управляти величезними кораблями разом з друзями та ін. Але і при тому, що зроблено вже зараз, це, повторюся, величезна гра, буквально лякає своїм масштабом.

Кріс Робертс, який зібрав уже $ 67 млн. На свій амбітний Star Citizen, привітав Девід Бребем з виходом Elite: Dangerous : «Девід і я допомогли проектам один одного під час краудфандінг кампанії, тому що ми обидва віримо, що світ стане краще з великим числом ПК-ігор і з великим числом космічних ігор». З цими словами не можна не погодитися.

Вдалого полювання, пілоти!

Чим же в ній зайнятися одинокому шукачеві пригод?